openbaar_nieuws

Steigers kunnen glad zijn bij vorst, nattigheid en bladeren

Een van onze leden is ernstig uitgegleden op de schuine opgang van de steigers van onze haven. Kunstof materiaal is onderhoudsvriendelijk en blijft lang goed, maar kan vreselijk glad worden bij vorstcondities, nattigheid en bladeren.
Kijk uit en loop voorzichtig op de steigers in Hellevoetsluis. Houd je vast met name op de schuine opgangen.

Het bestuur.

Nieuwe site

De vernieuwde site is live!
Omdat de oude site alweer sinds 2015 in de lucht was en veel content nog veel ouder is, heeft de site een grote knip,- en scheerbeurt achter de rug.

Hiermee hopen we de site weer naar niveau van 2018-2019 te brengen, net zoals onze haven.

informatie digitale kaarten en mutatie BPR

digitale kaarten en mutatie BPRDigitale zeekaarten en recente wijzigingen in het BPR.

In april 2016 voer het Nederlandse schip “Nova Cura” onderweg naar een Turkse haven aan de Middellandse Zee. Het schip had een lading van 4400 ton staalproducten aan boord. In de ochtend van 20 april voer het met een snelheid van ruim 12 knopen op de rotsen. De elektronische zeekaart gaf een diepte aan van 112 meter. Het schip werd total loss verklaard en gesloopt. Gelukkig waren er geen slachtoffers.